Ukhuwah fillah abadan abada.. Syukran 'alaikum

Thursday, 13 December 2012

Sedih?? untuk ape syg..

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamu'alaikum w.b.t..

sebelum tu.. http://sketchtoy.com/6209267

Tarikh yg sgt cantik.. mengikut kalendar Islam.. 1/2/34
Alhamdulillah masih lg diberi kesempatan untuk menerima nikmat yg bila2 mase Allah boleh tarik kn??

Bercerita tentang nikmat.. Kasih syg, senyuman, tangisan,, itu juga nikmat kan??

setelah mngambil sedikit masa untuk berfikir tentang apa yg dicakapkan oleh shbt sy tntg perkongsian mngenai cre nk cegah mengingati org?

Hmm, macam mne tu?? Fitrah itu x boleh dilawan@ disangkal kn.. Kadgkala hati ni dijerat oleh syaitan untuk sntiasa mengingati si dia.. X kiralah dia tu siapa.. tapi x salah la kalau nak igt keluarga, kawan2, cikgu2..

sekadar pandangan untuk dikongsi bersama.. buat akhowat n yg paling utama mestilah untuk diri ini yg byk khilafnye serta insan yg mudah lupa..




situasi 1:
Ya Allah,, ape yg aku buat ni.. Aku cume nak tau apa perasan dia kt aku.. kenapa aku asyik igt dia je..

situasi 2:
Bukan seng nk lupakan sumenye,, dh lme la.. sedihnya dgn apa yang jadi. macam mane ni??



Erm,, ni antra situasi yg melanda, membadai jiwa dan hati remaja. mcm sy jugak kn.. Tipu la untuk kata hati ni langsung tak pernah terusik kn.. Tapi, ingat balik.. Kalau kita teringat kat seseorang tu,, mana lebih berat ingatan kita.. pd dia?atau pd Allah..kita ingat pd Allah krn ada dia, atau ingat dia krn ada Allah?

jalan yang terbaik ialah mohon pada Allah.. insyaAllah hati akan sntiasa tenang.. kuat.. wake up dear!! he@she is ALLAH's..

Kalau pun kita rasa bhgia,, mgkn itu tak kekal.. Mohonlah,, rendahkan hati pada Allah agar Allah mengekalkan apa yang terbaik untuk kita.. Dan sentiasa ingat apa yang Allah bg tu sntiasa ada hikmah dan itulah yang terbaik..

Sekadar nak berkongsi apa yang ustazah@kakak saya pesan..
skrg kamu rs bahagia sehingga terukir senyuman di bibir,. andai tiba satu saat, senyuman bertukar kpd air mata,,ingatlah semuanya adalah tanda kasih sayang ALLAH,.

jgn sekali menyesali kehadirannya di hati kamu,..tetapi berterima kasih krn kehadirannya mengajar kamu erti sbnr kasih sayang ALLAH kpd hambaNYA..

Betul kan??








Ujian tu datang dalam pelbagai bentuk.. only ALLAH knows the secrets..
Hati tak tenang?? Allah kan dh bg love letter kt kita.. Bacalah..

Juz keep your smiles.. ALLAH kan ada.. :)


2 comments: