Ukhuwah fillah abadan abada.. Syukran 'alaikum

Saturday, 17 March 2012

Alhamdulillah~


Mungkin ada di antra pmbce yg ttnye-tnye.. knpe dgn ana?? gaye mcm org putus cinta je..
Sebenarnye x.. Niat di hati mse cuti ni,, nk cari balik diri yg dh lme hilang.. nk cari balik kekuatan untk diri ni.. Hati ni dh rapuh sgt..

tapi

Alhamdulillah.. Allah memg sygkan hambaNya kn?? kdg2 kite trlalu fikirkn kkurangan yg ada kt diri kita tapi kita x sedar yg sbnrnye Allah tolong kita dgn mnghantar org2 yg ada di sekeliling kita..
Syukur sgt bila sntiasa ada shbt2 di sisi yg mmbntu untuk kuatkn balik diri ni..
Syg sgt2 kt sume..




Terima kasih sgt2 sbb sudi dgr bebelan alia yg mcm ape je ni..

Tadi tbe2 teringat dkt ckg yg selalu support diri ni.. Teringat dulu time ade mslh ke,, time dkt asrama,, slalu call untuk bgtau mslh.. suke kacau ckg.. terharu sgt bila ade kata-kata smgt untuk diri ni..

Daripada sini sbnrnye kita boleh fhm kn yg sbnrnye,, Allah sntiasa ada dgn hmbaNya.. Jgn trlalu mudah untuk judge diri kita ni.. Muhasabah balik diri ni, fhm kn balik apa yg Allah bg dkt kite.. Masakn Allah x tau ape yg terbaik untuk hmbaNya sedangkan Allah pencipta seluruh alam ini..
'Barangkali apa yg kamu benci itu baik bagimu, dan apa yang kamu suka itu, buruk bagimu'.. Fikir kn dulu sblum kita mnyalahkan takdir..


Kembali ke sek dgn harapan dan tekad baru.. Doakan kejayaan di dunia dan akhirat bersama-sama.. Amin.. insyaALLAH..

Wednesday, 14 March 2012

Satu pilihan..


Istikharah Cinta- Sigma

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do'a

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

diistikharah cinta..

Mesti tertnye-tnye kan.. ape la kaitan lirik lagu ni dgn postnye.. Sebenarnye,,x ske cuti.. Bukannya nak kata cuti tu boleh melemahkan iman.. x sama sekali..
tapi bila kita dibuai angan2 tnpa sebarg kerja..

-erm,, dia tgh buat ape ye??
-agk2,, bila ye nk msg??
-hm,,nk msg dia..

Susahnya kan nk jge hati ni bila ade ruang2 kosong yang tidak diisi dgn ilmu Allah..
Ayuh shabat,, jgn kita sibuk dan alpa mencari dia.. Tapi,, tekunlah mncari Dia..
Manfaatkanlah masa untuk mencari cinta Sang Khaliq..

Dari sahabat:
Allah tgk usaha bukan hasil.. Jom kita banyakkan tahajud untuk meraih cinta Allah.. Same2 kita berdoa agar kita kuat menghadapi cabaran yg hebat.. Semoga kita bukan di kalangan yang menjadi fitnah buat rijal..

Jangan kita ragu2 untuk teruskan jihad melawan nafsu krna syaitan akn sntiasa bisikkan hasutan agar kita sntiasa teringkatkan dia.. Jgn biarkan dia mngambil tempat Dia yg sepatutnya ade di hati kita..
Teringat kisah Rabiatul Adawiyah.. Jom sme2 kita cuba.. InsyaALLAH..


Sampai satu masa,, dengan izin Allah kita akan lalui juga saat ini.. Berdoalah agar hidup kita sentiasa dinaungi arasy Allah.. Pada saat ini juga,, kita akan berasa nikmat+ kemanisan+ berkat dari apa yg kita usahakan..
X lama syg2 ku mawar sekalian..

Jgn ragu2 untuk katakan tidak.. tetapi ragu2 lah untk mnerima cinta yg kita sendiri tidak pasti penghujungnya.. Islam tidak menghalang umatnya bercinta.. tetapi biarlah cinta itu diredahi..


Fitrah itu tidak dapat disangkal tapi boleh dilwan dengan jihad..

Monday, 12 March 2012

Ya Allah,, kurniakan kekuatan buat hamba..


Dalam kehidupan kite ni.. kite x sedar yg kite yg kawal kehidupan kite.. Allah kurniakan kita akal untuk kita bezakan mana yg baik atau yg buruk.. Perasaan kita juga dikawal oleh akal kita.. Jika kita bersedih maka kita dirundung pilu,, Terutamanya wanita yakni muslimah yang Allah kurniakan dengan kelembutan hati yang mudah rapuh apabila diduga. Terutamanya dalam soal fitrah yang tidak dapat dilawan.. Fitrah ingin mencintai dan dicintai. Ingin mengasihi dan dikasihi..


Percayalah duhai wanita..
Allah menjanjikan yang terbaik untuk kita sekiranya kita cuba menjadi yang terbaik..
Sayangku,, sebagaimana ikhtilat yang kita jaga, itulah yang menggambarkan bakal suami kita nanti.. Pada saat ini,, syaitan akan berasa gembira jika si muslimah merasa hancur kerana tidak dapat melawan kebenaran yang kita sendiri tau..

Sayangku mujahidah solehah,, kuatkan hatimu agar kita sama-sama dapat mengislahkan diri dan menjadi apa yang terbaik untuk agama.. Jadikanlah kelemahan itu sebgai satu kekuatan dalam diri.. Jihad melawan nafsu itu lebih susah daripada jihad di medan perang..

Boleh jadi apa yang kita benci itu baik untuk kita dan yang kita suka itu buruk untuk kita.. Menjadi yang terbaik untuk mendapat yang terbaik.. percaturan Allah sangat hebat dan tiada seorang pun hambanya yang mampu melawan takdir..


Ya Allah,, aku bersyukur kerana Engkau telah menghantar sahabat untukku..
Sekalung rindu dan sejambak terima kasih kepada sahabat yang setia mendengar.. Sesungguhnya Allah yang Maha Mengetahui segalanya.. Hanya doa yang dapat kutitipkan buatmu..

Credit to:
Khairul 'Azza.. terima kasih ukhti..
Nur Asma Syaznie.. terima kasih sayang..
Nur Nabila Najla.. terima kasih dear..

Minna~aishiteru...

Sunday, 11 March 2012

Wake up dear..


Masalah yg akan dihdapi bile kite bergelar remaja.. kan..
Kembalilah kpd Allah..
Sukran ila sadiqatii 'ala nasihatuki:

awak , jgn awak mnta dia , andai itu yg mmbuatkan Dia cmburu .. doa pada-Nya , moga dikuatkan hati dlm mnmpuh hari2 rmaja yg mncabr ini , sungguh ! kita diuji sekarang ,, jgn biarkan Sang Khaliq cemburu ~ ♥

*kadang2..
♥ bila dia menolak, bila dia menjauh, bila dia mengelak,
> bukan sebab dia membenci kamu,
> bukan kerana kamu seorang yang bertepuk sebelah tangan,
> bukan kerana cuma kamu seorang yg merasakan segala rasa itu..

*tapi kerana dia tahu, dan kerana dia sedar..
> ini bukan caranya,
> ini bukan masanya,
♥ walaupun dia punya rasa yang sama ♥

*dia melakukan itu,
> kerana tak mahu ‘merosakkan’ kamu..
> kerana tak mahu kamu terfitnah oleh dirinya…
> fahamilah dia.... fahami juga tujuan hidupmu..

Moga Allah kuatkan hati yg rapuh.. Allah x kan membebani hambanya ape yg dia tidak mampu..