Ukhuwah fillah abadan abada.. Syukran 'alaikum

Monday 12 March 2012

Ya Allah,, kurniakan kekuatan buat hamba..


Dalam kehidupan kite ni.. kite x sedar yg kite yg kawal kehidupan kite.. Allah kurniakan kita akal untuk kita bezakan mana yg baik atau yg buruk.. Perasaan kita juga dikawal oleh akal kita.. Jika kita bersedih maka kita dirundung pilu,, Terutamanya wanita yakni muslimah yang Allah kurniakan dengan kelembutan hati yang mudah rapuh apabila diduga. Terutamanya dalam soal fitrah yang tidak dapat dilawan.. Fitrah ingin mencintai dan dicintai. Ingin mengasihi dan dikasihi..


Percayalah duhai wanita..
Allah menjanjikan yang terbaik untuk kita sekiranya kita cuba menjadi yang terbaik..
Sayangku,, sebagaimana ikhtilat yang kita jaga, itulah yang menggambarkan bakal suami kita nanti.. Pada saat ini,, syaitan akan berasa gembira jika si muslimah merasa hancur kerana tidak dapat melawan kebenaran yang kita sendiri tau..

Sayangku mujahidah solehah,, kuatkan hatimu agar kita sama-sama dapat mengislahkan diri dan menjadi apa yang terbaik untuk agama.. Jadikanlah kelemahan itu sebgai satu kekuatan dalam diri.. Jihad melawan nafsu itu lebih susah daripada jihad di medan perang..

Boleh jadi apa yang kita benci itu baik untuk kita dan yang kita suka itu buruk untuk kita.. Menjadi yang terbaik untuk mendapat yang terbaik.. percaturan Allah sangat hebat dan tiada seorang pun hambanya yang mampu melawan takdir..


Ya Allah,, aku bersyukur kerana Engkau telah menghantar sahabat untukku..
Sekalung rindu dan sejambak terima kasih kepada sahabat yang setia mendengar.. Sesungguhnya Allah yang Maha Mengetahui segalanya.. Hanya doa yang dapat kutitipkan buatmu..

Credit to:
Khairul 'Azza.. terima kasih ukhti..
Nur Asma Syaznie.. terima kasih sayang..
Nur Nabila Najla.. terima kasih dear..

Minna~aishiteru...

3 comments:

  1. sama2 sygg ..! syg awak krana ALLAH .. fren 4ever till Jannah , insya-ALLAH .. :D

    ReplyDelete
  2. ya ALLAH , plihara kami dn ukhwah ini ,, amin ~ ^__^

    ReplyDelete


Daisypath Happy Birthday tickers